::Pakcik Ismail::

siapa kenal Pakcik Ismail?  saya pun tak kenal pakcik ni..hari jumaat 26/10/07 hari tu saya kenal dia,terbaring atas jalan…kesian..dia bukan gila cume sedikit pendek akal..

kenapa?

dia pakai helmet….tapi dia tak ketatkan/ikat helmet dia..bila eksiden helmet dia terbang dulu…kesian..macam mana saya tahu?

sayalah saksi kejadian tu..

(arrow merah:kepala pakcik ismail kena hentam kat sini…weng je dia.:arrow kuning:helmet dia melayang jauh dari tempat kejadian)

tapi Alhamdulillah bukan kereta saya,kerata orang lain…saya berada belakang kereta proton tu…tu pasal saya nampak dari kesalahan Pakcik Ismail sampai la dia kene hempap motor sendiri sampai la dia terbaring dan seterusnya ambulans datang)

bila saya nampak helmet pakcik ismail melayang akibat inersia ,saya berhenti di tempat selamat,saya dail 999 (nasib baik satu nombor je,kalau macam dulu,jenuh saya tekan satu-satu..tak hapal punya pasal nombor2 kecemasan ni)..

oleh kerana kesian,(dan orang yang 1st nampak dia tergolek-golek)..saya turun dari kereta dan tengok keadaan Pakcik Ismail.dia luka kat bahu,dalm jugak lukanya,saya tekap dengan kain,untuk hentikan pendarahan,(ada sorang makcik bawa keluar minyak gamat..hehehe)..saya suruh dia duduk diam2..jgn gerak,takut ada patah apa2..saya tanya nama dia,mana dia tinggal..(dia asyik ulang2 tanya kat mana dia sekarang…SAHIH kepala tengah weng pasal langgar batu)

pemandu kereta..selamat..dia bukan kisah pakcik ismail,dia sibuk amek gambar kereta dia yg remuk di sebelah pintu kanan..haih..macam2

KES::kereta proton nak masuk simpang,dari jauh dah bagi signal kanan..pakcik ismail memang dari awal saya tengok dia membawa motor pada lane sebelah kanan,tapi dah masuk lane bertentangan,dalam hati saya dah kata…eksiden jugak pakcik ni kang..memang betul pun..belum sempat proton tu masuk kanan,pakcik ismail dah langgar..bertaburan kaca dan melayang lah helmet,pakcik ismail terbang bersama motornye)

p/s::lagi seorang yang menambahkan statistik kemalangan jalanraya tahun ni.syabas!

2 Responses to “::Pakcik Ismail::”

  1. Nazmi Says:

    Akak, what kind of camera do you use ere? Very beautiful la the picture. Some more the picture very detail la even can see pakcik ismail's elbow with some bruises on it. I find out the picture extension name got DSC behind it. Figure it out maybe sony cybershot. Do know la akak. Thinking of buying one. Gave mine to my sister. Hehe.

  2. Anasfadilah Says:

    sony cybershot?heheh..close

    im using my sony ericsson handphone cam 2mp jer..hehehe

    but i have to admit,the picture is sharper compared to my ol N70

    p/s::wah,dah kaya nampak,boleh beli kamera utk adik tu..syabas!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: