::bila suami minta kawen lain::

“kenapa nak kawen lain?”

soalan cepucemas,bilamana suami nak kawen lain. Nasib dia tanya dulu,kalau dia pi kawen kat sempadan Siam,senyap-senyap,macam mana?

kalau suami itu mati,datang pula isteri kedua,menuntut haknya..apa reaksi kita (isteri 1st ni)

kita tak pernah tahu kewujudan yg ke dua (ke tiga atau mungkin ke empat),dah meninggal si suami ni,baru tahu…

perasaan?..saya tak tahu…saya tak pernah mengalami

kawan En.Suami ada dua orang yang ingin betul berkahwin lebih dari satu

Encik A, di benarkan si isteri 1st untuk berkahwin lain..puas Encik A mencari bakal isteri no.2,tapi sampai la tak jumpa2..

saya pernah jumpa dengan isteri 1st Encik A ini..

saya difahamkan isteri Encik A ini membenarkan Encik A kawen no.2 pasal,dia (si isteri) tidak berapa sihat tubuh badan. (saya tak tanya lebih2,pasal saya bukan kepochi…hahaha)

Encik B pula,sudah berkahwen no.2, nuuuuun di Siam sana,seorang janda sudah ada anak..dia kawen senyap2..tanpa pengetahuan isteri 1st.

tak tahulah kenapa janda ini ingin sanagat dengan Encik B,mungkin pasal dia kontraktor kot..heheh..saya tak tahulah..

saya,serba sedikit mengetahui latar belakang Encik A dan Encik B,pasal En.Suami kawan baik mereka berdua..

untuk pengetahuan pembaca budiman (??!) ,kedua-dua Encik A dan B, berumur dalam linkungan 40 an.

yang satu,betul2 nak kawen secara betul dan tak senyap2,tapi sampai la tak kawen lagi untuk sekian kalinya

yang satu lagi,tak cari pun,tapi dah tercari.Kawen dah pun..

macam2 betul kisah didunia ni.

En.Suami pernah tanya,

“kalau sayang lah kan,nak bagi abang kawen senyap2 ke atau nak kena bagitau sayang dulu’

saya kata

“bagitaula,jangan senyap-senyap.”

“oh,jadi kasi la abg kawen lagi satu”

“ceh,duit pun tak cukup ada hati nak kawen lain….hahaha”

“nanti la bukan sekarang..”

“tunggu dila mati dulu,abg nak kawen samapai 4 pun tak apa,janji jaga Ziyyad elok-elok,tak elok2 dila jadi hantu,cekik abang…hahaha”

p/s::kami memang melawak cenggini…tak payah la heran.tu belum lagi pasal minah indon dalam lif…hahahah!

One Response to “::bila suami minta kawen lain::”

  1. Aku Bukan Bidadari Says:

    ekekek..
    jadi hantu no..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: