::pencung::

hari tu Kak Sa (maid onyang..) pencung saya

pencung tu bahasa bawean

pencung tu baby wearing la maknanya…

tapi ini pakai batik lepas je…senang je nak pakai pencung ni

mama saya kena praktis lagi pencung kan saya…selesa juge duduk dalam pencung ni


ini kak sa,saya duduk dalam pencung….

saya jumpe onyang masa balik kl…onyang dah 84 tahun…

mama,babah, onyang dan saya yg tak reti duduk diam..

hari tu mama n babah belikan kasut kat saya…walaupun saya tak reti jalan tapi saya suka bashing kasut yg saya pakai…hahaha

oh…ye…terima kasih auntie achim bagi saya kasut juge..nanti saya dah besar baru boleh muat…mama kata cantik kasut tu…nenek pun kata cantik..


hari tu balik umah penang,saya geram tengokgajah oren atas motor ni…gajah ni gerak-gerak…geram la saya nak tangkap je..

saya usaha jugak,sambil mama gelak-gelak macam apa je kat sebelah,bukan nye nak tolong saya terkapai-kaapi nak capai..

akhirnye berjaya jugak tangkap gajah oren ni…selalunye saya geram tak dapat capai saya kuis-kuis guna kaki je…hehehe

yang benar
Ziyyad

p/s::saya ingat nak buat kamus bawean la,untuk Ziyyad tahu bahasa ni kelak..lepas tu boleh mangata guna bahasa bawean tanpa orang tahu,kira bahasa rahsia la ni…hahaha…gila keji!

3 Responses to “::pencung::”

  1. Elyn Says:

    cute la 2nd shoe ziyyad tu…..

  2. Aku Bukan Bidadari Says:

    dilla..tiara nk cari carrier mcm tuh lah nk cari kat ner eh?? dilla leh buat ke? kalo leh tiara nk tempah satu

  3. Anasfadilah Says:

    kak elyn::orang bagi hadiah,jenama kasut hallmark baby

    tiara::hehe…tiara takyah beli pun baby carrier ni…

    guna batik lepas je…atau kain panjang

    ada masa nanti saya buat tutorial how to pakai pencung…

    takyah buckle ke apa..

    pencung ni selit-selit je…senang je nak pakai.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: