*third tooth*

Ziyyad nak tumbuh gigi lagi…la ni bahagian atas pula

demam semalam pakcik kecik tu…tak tido…dari 12 am to 3 am…saya ngantuk hamat ni,kang ada yang tido je atas meja opis ni

belek badan dia,ada rash pule,sapu lagi calamine lotion…bagi makan ubat semua..hopefully Ziyyad sembuh weekend ni

Ziyyad demam,ada orang suggest pi jumpa bomoh celah mana ntah…perasap kepala Ziyyad

mungkin those asap kemenyan will make Ziyyad drowsy thus feel asleep..hahaha (dengan mak nye nanti drowsy ok..)

ntah la..kadang-kadang merepek beyond comprehension perubatan mistik ni

kalau perubatan cara Islam pun tade pakai asap.

ada orang kata,kalau serawan (benjol belakang kepala) tak hilang,maka demam selalu la..adoiiyaii

ubat dia itulah….mandi celah kelangkang emak,biar air mandi emak tu turun ke anak,dan serwan tu poof! hilang

lagi satu gosok susurimau belakang lesung,ambil debu dia campur air sikit,then sapu kat serawan tu

korang nak tengok susurimau tak?

ni dia

susu rimau ni ialah susu ibu harimau. dalam hutan ibu harimau perah susu dia (jangan tanya saya macam mana dia perah,semestinya bukan pakai spectra3..hahah) atas daun keladi,untuk bagi anak rimau yang berjalan-jalan dalam hutan. kalau anak rimau tak jumpa susu mak dia,makanya susu tadi akan keras macam kat atas tu..

saya terpikir,kenapa ibu harimau tak susukan anak dia macam kucing susukan anak kucing?hmmmm…harus balik tengok animal planet lepas ni

p/s::yang penting usaha,tapi jangan sampai khurafat sudahla…

11 Responses to “*third tooth*”

  1. Arin Says:

    bila bawak jumpe doc, apa doc kata?

  2. e.l.i.s.s.m.i.e Says:

    mcm mcm erk…ni susu rimau amik kat ner?

  3. Anasfadilah Says:

    kak arin::not yet pegi klinik,hari ni baru nak pi😛 emak kata,dulu anas pun macam tu,tade ape pun,bila besar hilang sendiri…

  4. precious innocent Says:

    gigih akak baca entry kamu nie dila.. tp smp part spectra 3 tu, tsengih akak!!!

    sengal la kamu nih!!!

    -mama emma-

  5. Anasfadilah Says:

    elissimie::susu rimau biasa orang asli yang amek..saya punya,asben beli dari kwan dia

    mama emma:: sengal tak sengal juga…saya pun terpikir macam mana rimau perah susu..

  6. littlemama Says:

    nak tumbuh gigi atas ye..sama cam izzah la.. gigi atas baru keluar satu lepas demam ari tu.. besar lak tu.. jgn jadi gigi rabbit dah..

  7. mombloggersplanet Says:

    congrats! your blog has been chosen as the no 1 top referrer at mombloggersplanet.. check your hotmail email ya..

  8. Ummu Ilhamâ„¢ Says:

    susu harimau ni ada ke? cam peliks jer dengor..huhu
    ssh tul nk jd mommy nie..:(

  9. Belly Obsessor Says:

    banyaknya susu rimau tu, seketul besar. Agak-agak bp 0z ni?

  10. KV Says:

    kat mana dpt susu rimau tu??

  11. Anasfadilah Says:

    ummu ilham::mula2 saya pun pleik…tapi tulah kita usaha saje..asalkan tak melanggar syarak sudah :0

    bellu obsessor::saya agaklah…dalam 3 oz ada kot…3oz berapa ml?saya lemah sikit baboz-oz ni..kita pakai unit standard SI je lah..senang..hehehe

    kak KV::asben beli dari kawan,kak KV nak email saya?saya cuba tanya asben..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: